Sporters gehuldigd in het gemeentehuis

23 juni 2026

Verschillende sporters zetten het afgelopen half jaar een bijzondere prestatie neer. Daarom zette wethouder Piet-Cees van der Wel hen op gistermiddag in het zonnetje. In het gemeentehuis werden de sporters gehuldigd.

De gehuldigde sporters in het gemeentehuis

De gemeente Hardenberg is trots op sporters en teams die een belangrijke prestatie hebben geleverd. Sporters zijn door hun prestaties een voorbeeld. Zij kunnen anderen stimuleren om te gaan sporten. En dragen daarmee bij aan een gezonde en actieve leefstijl. 

Kampioenen

6 individuele sporters en 2 teams werden in het gemeentehuis gehuldigd voor hun prestaties. Dat waren Ferron Timmer (dammen), Lizz en Nova van der Zwan (dansen), Konnie van Dijk, Lois Soewarto en Wim Kiwiet (sjoelen). Bij de teams ging het om het jeugdteam wedstrijdzwemmers van ZPV De Grunte (zwemmen) en het Zestal van LR & PC Sallandruiters (dressuur). Ook het seniorenteam (mannen) van vv DKB’44 werd kampioen. Zij konden niet bij de huldiging aanwezig zijn, maar dat maakt hun prestaties natuurlijk niet minder.

2 huldigingen per jaar 

De gemeente Hardenberg huldigt 2 keer per jaar sporters. In december 2026 huldigen we de sporters die in het 2e halfjaar van 2026 een bijzondere prestatie neerzetten. U kunt tot 1 december 2026 sporters aanmelden via www.hardenberg.nl/huldiging