Vermissing of diefstal reisdocument
Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is uw reisdocument gestolen? Meldt u dat dan aan ons. Wij maken uw paspoort of identiteitskaart meteen ongeldig. Daarna vraagt u een nieuw reisdocument aan.
Door de vermissing of diefstal te melden, voorkomt u misbruik. Melding maken kan op afspraak bij de Publieksdienst in het gemeentehuis. Maar u kunt diefstal of vermissing ook online melden.
Let op: bent u uw rijbewijs kwijt of is deze gestolen? Dan moet u dit melden bij het CBR.
Nieuw document aanvragen
Heeft u na de vermissing of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart geen reisdocument meer? Dan kunt u een nieuw reisdocument aanvragen.
Document teruggevonden
Vindt u uw reisdocument weer terug? Dan kunt u deze niet meer gebruiken als wij het document ongeldig hebben gemaakt.
U mag uw oude reisdocument bij ons inleveren. Wij vernietigen het document. Zo voorkomen we fraude of misbruik.
Zonder paspoort in het buitenland
Is uw paspoort kwijtgeraakt of gestolen in het buitenland? Dan doet u daar aangifte van bij de lokale politie. Bij de Nederlandse ambassade of het consulaat kunt u een nieuw paspoort aanvragen om terug naar Nederland te reizen.
Als u terug bent in Nederland, doet u aangifte van vermissing of diefstal bij de politie.