Overhandiging eerste vakantiemagazine aan vaste bezoeker

maandag 24 juni 2019 14:46

Het gloednieuwe ‘Regio Hardenberg Vakantiemagazine’ is er. Het magazine staat opnieuw boordevol inspiratie om bezoekers en gasten een fijn verblijf te bieden. Het magazine is ook voor inwoners om hun eigen regio verder te ontdekken. Deze vijfde editie is het resultaat van een intensieve samenwerking van stichtingen op het gebied van promotie.

Woensdag 26 juni valt het vakantiemagazine bij een groot publiek door de bus. Afgelopen vrijdag trok een aantal vertegenwoordigers van de verschillende promotiestichtingen er op uit om een vaste gast in de regio te verrassen. Johan Ballast bezoekt al 34 jaar de regio en kreeg bij camping De Pallegarste persoonlijk het eerste exemplaar overhandigd uit handen van Cor van Dalen, stichting ProGram. “Zelfs na al die jaren ontdekken we elk jaar nog weer wat nieuws en daar gaat dit magazine ons ook vast weer bij helpen”, aldus Johan Ballast. Het verhaal van Johan is ook te lezen in het magazine. Bij de uitreiking was ook Pallie, de mascotte van camping De Pallegarste, aanwezig.

Boordevol inspiratie en tips
Hét vakantiemagazine is voor iedereen die de regio Hardenberg wil ontdekken tijdens een verblijf of daguitstap. Dus ook voor de inwoners! Met in totaal 36 inspirerende pagina’s vol foto’s, belevingen, (kindvriendelijke) activiteiten, streekproducten, smakelijke tips en routetips. Nieuw dit jaar is aankondiging van de bucketlist. De bucketlist is op te halen bij het Informatiepunt op de Gedempte Haven in Hardenberg en bevat 20 leuke dingen van de regio die je gedaan moet hebben. De lijst afvinken kan door het bezoeken of beleven van de activiteiten. Voor elke activiteit wordt er een sticker geplakt en met minimaal 15 stickers maakt men kans op een ballonvaart en ontvangt men een kleine attentie.

Stichtingen bundelen hun krachten
De stichtingen op het gebied van promotie bundelen in dit magazine hun krachten om de regio sterker op de toeristische kaart te zetten. Onder andere Dedemsvaria, Promotiestichting Dedemsvaart (PSD), Attractiepark Slagharen, Vechtezomp, Voorveghter, Stad Hardenberg Promotie (SHP), Winkelstad Hardenberg, stichting ProGram, Vechtdal Marketing, Weekblad De Toren en de gemeente Hardenberg maakten deze krant mogelijk. Met deze nieuwe editie willen de initiatiefnemers enerzijds weer heel wat bezoekers en gasten naar de regio trekken, om de vrijetijdseconomie verder te versterken. Anderzijds is het ook een middel om het ruime aanbod aan ontspanningsmogelijkheden vlakbij huis onder de aandacht te brengen.

Gratis magazine ook online te bekijken
Het gratis vakantiemagazine wordt vanaf woensdag op ruim 60.000 adressen verspreid in en rondom de regio Hardenberg. Vanaf maandag 1 juli is de gids ook verkrijgbaar in een van de toeristische infopunten, campings, logies en attracties. Een digitaal exemplaar is nu al beschikbaar op www.visithardenberg.nl/vakantiemagazine.

Kijk op Hardenberg

Nieuwsberichten en aankondigingen van de gemeente worden wekelijks gepubliceerd in weekblad De Toren in de rubriek 'Kijk op Hardenberg'. Deze edities zijn ook digitaal beschikbaar.

Bekendmakingen

Informatie over aangevraagde vergunningen en bestemmingsplannen worden wekelijks gepubliceerd in weekblad De Toren. Deze bekendmakingen zijn ook digitaal beschikbaar.