Gemeenteraad Hardenberg gunt accountantsdiensten aan Baker Tilly

donderdag 14 mei 2020 08:19

De gemeenteraad van Hardenberg heeft dinsdagavond besloten om de opdracht voor de uitvoering van de accountantsdiensten vanaf het boekjaar 2020 gedurende drie jaar te gunnen aan accountantskantoor Baker Tilly, met vestigingen in onder andere Zwolle en Almelo.

De overeenkomst met de huidige accountant van de gemeente Hardenberg, BDO Audit & Assurance B.V., loopt af na het boekjaar 2019. Voor de controle van het boekjaar 2020 e.v. moest nog een accountant worden geselecteerd. Daarom is een Europese openbare aanbestedingsprocedure doorlopen. 

De raad heeft in zijn positie als opdrachtgever de regie over de controleopdracht aan de accountant. Er was een breed beoordelingsteam geformeerd bestaande uit drie raadsleden (de heren Van der Wel, Stelpstra en Boshove) aangevuld met de concerncontroller, de teamleider Financiƫn en de griffie. Het team inkoop heeft de gehele procedure begeleid.

Unaniem
Vier partijen hebben tijdig een inschrijving ingediend. Alle vier partijen hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheid vragen te stellen. Naar aanleiding van deze vragen zijn twee nota's van inlichtingen gepubliceerd. Tenslotte hebben alle vier partijen hun offerte gepresenteerd.

Het beoordelingsteam was unaniem van mening dat accountantskantoor Baker Tilly de beste aanbieding heeft gedaan gezien de prijskwaliteitverhouding.

Kijk op Hardenberg

Nieuwsberichten en aankondigingen van de gemeente worden wekelijks gepubliceerd in weekblad De Toren in de rubriek 'Kijk op Hardenberg'. Deze edities zijn ook digitaal beschikbaar.

Bekendmakingen

Informatie over aangevraagde vergunningen en bestemmingsplannen worden wekelijks gepubliceerd in weekblad De Toren. Deze bekendmakingen zijn ook digitaal beschikbaar.