Sociaal ombudsvrouw Hardenberg

Maakt u zich zorgen over de zorg en ondersteuning die de gemeente Hardenberg voor u regelt? Of heeft u een ervaring waar u tevreden of ontevreden over bent? Met uw vragen, zorgen of klachten over zorg, jeugd, werk en inkomen kunt u kosteloos contact opnemen met de sociaal ombudsvrouw in de gemeente Hardenberg.

Voor de gemeente Hardenberg is Callista Bos aangewezen als sociaal ombudsvrouw. Zij is werkzaam voor Zorgbelang Overijssel, een non-profit organisatie die de belangen behartigt van iedereen die zorg krijgt of nodig heeft.

De ombudsvrouw is onafhankelijk en biedt een luisterend oor. Via e-mail, de telefoon of in een gesprek kunt u uw zorgen vertrouwelijk bespreken. De ombudsvrouw helpt u uw vragen te verduidelijken en informeert u ook over bijvoorbeeld onafhankelijke cliĆ«ntondersteuning. 

Zij bemiddelt tussen u en de gemeente of zorgaanbieder, zodat u weer samen verder kunt. Alle vragen, zorgen, ervaringen en knelpunten worden anoniem geregistreerd. Twee maal per jaar rapporteert de sociaal ombudsvrouw aan de gemeente en doet zij aanbevelingen. 

Contact met de sociaal ombudsvrouw
Wilt u een beroep doen op de sociaal ombudsvrouw? Zij is bereikbaar via:

Als u belt, krijgt u eerst een medewerker van Zorgbelang Overijssel aan de telefoon. U kunt dan vragen naar Callista Bos, de sociaal ombudsvrouw van Hardenberg.

Meldingsformulier

Als u belemmeringen ervaart op het gebied van werk, welzijn, wonen, zorg en u heeft ondersteuning nodig, dan kunt u zich melden bij de gemeente.

Inloopuren

De Samen Doen-teams houden regelmatig een inloopuur in hun gebied. Bekijk een overzicht met inloopuren.

Sociaal ombudsvrouw

Als u vragen, zorgen of klachten heeft die te maken hebben met zorg, jeugd, werk en inkomen, dan kunt u kosteloos contact opnemen met de sociaal ombudsvrouw.