Verhuizing vanuit het buitenland

Verhuist u vanuit het buitenland naar de gemeente Hardenberg? Geef dit dan persoonlijk aan ons door. Dit moet binnen 5 dagen na aankomst. Dit geldt voor alle gezinsleden die meeverhuizen. 

U geeft uw verhuizing persoonlijk door. U doet dit samen met eventuele gezinsleden. Om een afspraak te maken, belt u met 14 0523. Dit kan niet online.

Neem bij uw bezoek uw identiteitsbewijs mee. Zoals uw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart.

Wat hebt u nodig?

Voor het doorgeven van een verhuizing uit het buitenland hebt u de volgende documenten nodig:

  • Een bewijs van rechtmatig verblijf in Nederland.
  • Als deze er zijn:
    - een huwelijksakte, scheidingsakte of geboorteakte van het land waaruit u verhuist;
    - een bewijs van uitschrijving van het land waaruit u verhuist.
  • Verhuist u uit Aruba, Bonaire, CuraƧao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten? Dan hebt u ook een verhuisbericht nodig.

Wat kost het?

Het doorgeven van uw verhuizing vanuit het buitenland is gratis.

Afspraak maken

Een product of dienst aanvragen? De medewerkers van de Publieksdienst helpen u graag. Maak voor uw bezoek eerst online een afspraak.

Contact

Wilt u meer informatie? De Publieksdienst helpt u graag. Neem contact met ons op via het online contactformulier.

Bel mij terug

Hebt u een vraag of opmerking voor de gemeente? Laat uw nummer achter en wij bellen u terug.