Briefadres
Hebt u (tijdelijk) geen woonadres? Of verblijft u in een zorginstelling? Laat u dan inschrijven op een briefadres. De post van de gemeente komt dan op dit adres.
Wat zijn de voorwaarden voor een briefadres?
- U hebt geen woonadres.
- U geeft een reden op voor het woonadres.
- Het hoeft geen adres te zijn in de gemeente waar u woont.
- Wel moet het een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP). U mag dus geen postbus gebruiken als briefadres.
- De bewoner of instelling van het briefadres vindt het goed dat u dit adres gebruikt.
Online doorgeven
Met uw DigiD geeft u een briefadres online door.
Vul eerst deze formulieren in:
- Vragenformulier aanvraag briefadres
- Formulier toestemming van briefadresgever (en stuur een kopie van het identiteitsbewijs van de briefadresgever mee)
De ingevulde formulieren stuurt u mee met de online melding van uw briefadres. De formulieren staan onderaan deze pagina.
Wij onderzoeken eerst of het klopt dat u geen woonadres hebt. Keuren wij uw hierna briefadres goed? Dan schrijven we u in op dat briefadres. U krijgt een bevestiging per post.
Persoonlijk doorgeven
U kunt uw briefadres ook persoonlijk doorgeven. Maak hiervoor online een afspraak. Belt u liever om een afspraak te maken? Dat kan via nummer 14 0523.
Neem bij uw bezoek deze gegevens mee:
- Onderstaand ingevuld vragenformulier aanvraag briefadres.
- Onderstaand ingevuld formulier toestemming van briefadresgever.
- Uw identiteitsbewijs, zoals paspoort, rijbewijs of identiteitskaart.
- Een kopie van het identiteitsbewijs van de briefadresgever.
Kunt u de inschrijving op een briefadres niet zelf doorgeven? Dan kunt u hiervoor iemand anders machtigen.
Wat kost het?
Het inschrijven op een briefadres is gratis.
Documenten
Titel | Type | Grootte | Download |
---|---|---|---|
Vragenformulier_aanvraag_briefadres.pdf | ![]() |
177 KB | Download (Vragenformulier aanvraag briefadres) |
Formulier_toestemming_van_briefadresgever.pdf | ![]() |
102 KB | Download (Formulier toestemming van briefadresgever) |