Vermissing of diefstal reisdocument

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is uw reisdocument gestolen? Dan maakt u hier melding van. Uw paspoort of identiteitskaart wordt dan direct ongeldig verklaard. Hierna kunt u bij de Publieksdienst een nieuw document aanvragen.

Door direct melding te maken van de vermissing of diefstal voorkomt u misbruik. Melding maken kan op afspraak bij de Publieksdienst in het gemeentehuis. Maar u kunt diefstal of vermissing ook online melden.

Nieuw document aanvragen

Hebt u na de vermissing of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart geen reisdocument meer? Vraag deze dan aan bij de Publieksdienst. U maakt online een afspraak voor uw bezoek aan het gemeentehuis.

Document teruggevonden

Nadat u uw paspoort als vermist hebt opgegeven, is dit document niet meer te gebruiken. Ook niet als u uw paspoort terug hebt gevonden.

U kunt dit reisdocument inleveren bij de gemeente. Het paspoort wordt dan vernietigd om fraude of misbruik te voorkomen.

Zonder paspoort in het buitenland

Is uw paspoort kwijtgeraakt of gestolen in het buitenland? Dan doet u daar aangifte van bij de lokale politie. Bij de Nederlandse ambassade of het consulaat kunt u een nieuw paspoort aanvragen om terug naar Nederland te reizen.

Als u terug bent in Nederland, doet u aangifte van vermissing of diefstal bij de politie.

Afspraak maken

Een product of dienst aanvragen? De medewerkers van de Publieksdienst helpen u graag. Maak voor uw bezoek eerst online een afspraak.

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksdienst. U kunt hiervoor gebruikmaken van het online contactformulier.

Bel mij terug

Hebt u een vraag of opmerking voor de gemeente? Laat uw nummer achter en wij bellen u terug.