Vermissing of diefstal reisdocument

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is uw reisdocument gestolen? Dan meldt u dat aan ons. Wij maken uw paspoort of identiteitskaart dan meteen ongeldig. Daarna vraagt u een nieuw reisdocument aan.

Door de vermissing of diefstal te melden, voorkomt u misbruik. Melding maken kan op afspraak bij de Publieksdienst in het gemeentehuis. Maar u kunt diefstal of vermissing ook online melden.

Nieuw document aanvragen

Hebt u na de vermissing of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart geen reisdocument meer? Vraag deze dan aan bij de Publieksdienst. U maakt online een afspraak voor uw bezoek aan het gemeentehuis.

Document teruggevonden

Vindt u na de vermissing uw reisdocument weer terug? Dan is deze niet meer te gebruiken nadat wij het document ongeldig hebben gemaakt.

U mag uw oude reisdocument bij ons inleveren. Wij vernietigen het document. Zo voorkomen we fraude of misbruik.

Zonder paspoort in het buitenland

Is uw paspoort kwijtgeraakt of gestolen in het buitenland? Dan doet u daar aangifte van bij de lokale politie. Bij de Nederlandse ambassade of het consulaat kunt u een nieuw paspoort aanvragen om terug naar Nederland te reizen.

Als u terug bent in Nederland, doet u aangifte van vermissing of diefstal bij de politie.

Afspraak maken

Een product of dienst aanvragen? De medewerkers van de Publieksdienst helpen u graag. Maak voor uw bezoek eerst online een afspraak.

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksdienst. U kunt hiervoor gebruikmaken van het online contactformulier.

Bel mij terug

Hebt u een vraag of opmerking voor de gemeente? Laat uw nummer achter en wij bellen u terug.