Kosten

Vraagt u een product of dienst aan bij de gemeente? Dan kost dat geld. Deze kosten noemen we leges. Met producten of diensten bedoelen we onder andere reisdocumenten en uittreksels.

Hieronder ziet u het overzicht van de kosten zoals die in 2022 gelden.

Hebt u een vraag over deze kosten? Neem dan contact op met de Publieksdienst via het telefoonnummer 14 0523.

Kosten reisdocumenten

Paspoort (10 jaar geldig): € 77,85
Zakenpaspoort (10 jaar geldig): € 77,85

Paspoort (5 jaar geldig): € 58,85
Tweede paspoort (5 jaar geldig): € 58,85
Zakenpaspoort (5 jaar geldig): € 58,85
Vreemdelingenpaspoort (5 jaar geldig): € 57,30

Nederlandse identiteitskaart (10 jaar geldig): € 70,35
Nederlandse identiteitskaart (5 jaar geldig): € 37,95

Spoedkosten aanvraag paspoort of identiteitskaart: € 53 (aanvullende kosten)
(Thuis)bezorgen paspoort of identiteitskaart: € 4,95

Uittreksels en verklaringen

  • Afschrift Persoonlijst: € 13,70
  • Attestatie de Vita: € 16,60
  • Bewijs van in leven zijn: € 15
  • Bewijs van Nederlanderschap: € 16,20
  • Legalisatie van een handtekening: € 16,20
  • Uittreksel uit de BRP: € 13,70
  • Uittreksel uit de BRP (online aanvraag): € 12,30
  • Uittreksel uit registers van geboorte, huwelijk (en echtscheiding), partnerschapsregistratie of overlijden: € 16,60
  • Verklaring omtrent het gedrag: € 41,35
  • Waarmerken van een kopie van een document: € 16,20

Afspraak maken

Een product of dienst aanvragen? De medewerkers van de Publieksdienst helpen u graag. Maak voor uw bezoek eerst online een afspraak.

Contact

Wilt u meer informatie? De Publieksdienst helpt u graag. Neem contact met ons op via het online contactformulier.

Bel mij terug

Hebt u een vraag of opmerking voor de gemeente? Laat uw nummer achter en wij bellen u terug.