Echtscheidingsakte

Wilt u een bewijs dat u gescheiden bent? Dit vraagt u aan in de gemeente waar u bent getrouwd. Was dit in de gemeente Hardenberg? Dan kunt u dit bij ons aanvragen. U krijgt een kopie van uw huwelijksakte. Daarop staat de datum waarop u gescheiden bent.

U kunt een echtscheidingsakte online aanvragen. We sturen de akte binnen 5 werkdagen per post. Of maak online een afspraak om de akte bij ons aan te vragen.

Wat neemt u mee?

  • Een geldig identiteitsbewijs, zoals uw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart.
  • Uw pinpas. U betaalt direct bij de aanvraag.

Welke gegevens hebt u nodig?
Vraagt u een echtscheidingsakte aan? Dan geeft u deze gegevens op:

  • De datum van het huwelijk.
  • De gemeente waar u bent getrouwd.

Een organisatie wil een bewijs van uw echtscheiding
Vraagt een organisatie een bewijs van uw echtscheiding? Vraag dan een uittreksel uit het huwelijksregister aan. Dit kan alleen bij de gemeente waar u bent getrouwd. Dit geldt ook als u weer trouwt of een geregistreerd partnerschap begint. 

U gaat trouwen of begint een geregistreerd partnerschap in de gemeente Hardenberg
Bent u in Nederland gescheiden? En u gaat bij ons trouwen of in ondertrouw? Of begint een geregistreerd partnerschap? Dan hoeft u geen echtscheidingsakte in te leveren.

Wat kost het?

Een akte kost € 13,80.

Afspraak maken

Een product of dienst aanvragen? De medewerkers van de Publieksdienst helpen u graag. Maak voor uw bezoek eerst online een afspraak.

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksdienst. U kunt hiervoor gebruikmaken van het online contactformulier.

Bel mij terug

Hebt u een vraag of opmerking voor de gemeente? Laat uw nummer achter en wij bellen u terug.