Het parkeren in Hardenberg verandert

Het parkeren in het centrum van Hardenberg gaat veranderen. Parkeren wordt makkelijker. En parkeerders gaan we beter verdelen over de beschikbare parkeerplekken. Ook gaan we de parkeerautomaten vervangen.

Planning werkzaamheden

Zodra alle apparatuur is vervangen gaat het nieuwe parkeren in. Dan gelden de nieuwe tarieven en het gratis parkeren op de verschillende locaties en tijden. Dat is volgens planning op 8 december. Bekijk de volledige planning in dit overzicht.

Wat verandert er?

Bij het parkeren kiest u straks tussen:

• Betaald parkeren. Vlakbij de winkels.
  • De eerste 3 uur gratis parkeren. In bepaalde parkeergarages op bepaalde tijden.
  • De hele dag gratis parkeren. Op afstand van het centrum.

Verder maken we abonnementen voor werknemers en bewoners goedkoper. Zo zorgen we voor de juiste parkeerplaats voor iedere parkeerder.

Hieronder zetten we de veranderingen op een rijtje.

Meer gratis plekken

U kunt op meer plekken gratis parkeren in het centrum van Hardenberg.

De volgende gratis plekken zijn nieuw:

• Parkeergarage centrum/gemeentehuis: de 1e 3 uur gratis.
  • Parkeergarage centrum/LOC: zaterdag de 1e 3 uur gratis.
  • Parkeren op het parkeerterrein Parkweg (bij de camperplaatsen).

Betalen voor uw bezoek

Bewoners van het vergunningengebied in het centrum kunnen de parkeerkosten voor hun bezoekers online betalen met smartphone, tablet, laptop of pc.

De kraskaart blijft beschikbaar voor personen die op bezoek komen bij bewoners in het vergunninghoudersgebied rondom het centrum. Maar soms is het lastig inschatten hoe lang bezoek blijft. Hiervoor is een digitale mogelijkheid.

Via smartphone, tablet, laptop of pc kan kunt u uw bezoekers aan- en afmelden. Zij hoeven dan geen kaart meer te plaatsen achter de voorruit. U betaalt als bewoner alleen voor de werkelijke parkeerduur.

Digitale parkeervergunningen

Voor vergunningen, abonnementen en de bezoekersvergunning komt een digitaal systeem. Uw vergunning of abonnement koppelen we dan aan het kenteken van uw auto.

Nieuwe indeling Van Wevelinckhovenplein

De route op het Van Wevelinckhovenplein verandert. Auto's kunnen zo beter doorrijden. Ook komen er 7 extra parkeerplaatsen.

Extra Stop & Shop zone

De Stop & Shop zone wordt groter. Zo kun je straks kort parkeren om te winkelen in het centrum van Hardenberg aan het zuidelijk deel van de Bruchterweg. Dit is tussen de Europaweg en Burgemeester Schuitestraat. U parkeert hier maximaal een half uur met de blauwe schijf.

Parkeren op het Wilhelminaplein

Betaald parkeren op het Wilhelminaplein bij uw bezoek aan het centrum van Hardenberg blijft mogelijk. Maar er komen hier ook parkeerplekken voor ondernemers en bewoners. Zij kunnen op het plein parkeren met een parkeervergunning.