Hello Sailor!

Locatie: Anerdijk
Eigenaar: gemeente Hardenberg
Bezichtiging: openbaar

Jeroen Doorenweerd heeft het kunstwerk Hello Sailor! gemaakt in opdracht van de gemeente Hardenberg. Het kunstwerk is onderdeel van het project Kunst in de Kernen. In de volksmond heeft het kunstwerk de naam de scheepsbrug gekregen.

Het schip vaart door het landschap, verbindt oevers en hun bewoners. Brengt heden en verleden bij elkaar. Laat je meevoeren op de scheepsbrug. Hello Sailor!

Het kunstwerk staat op de Anerdijk in Gramsbergen. Met zijn ontwerp legt Doorenweerd een verbinding tussen heden en verleden. Hello Sailor! is een landmark in het Gramsberger landschap. Bovenop de scheepsbrug kijk je uit over de Vecht. Ondertussen hoor je de verhalen over het heden en verleden van deze bijzondere plek.