Onbekend, glas in lood raam

Kunstenaar: Ans Stobbe-Buter
Materiaal: glas in lood
Afmetingen: circa vijf meter hoog
Locatie: in het voormalige gemeentehuis van Gramsbergen
Eigenaar: Reinier Jaquet
Bezichtiging: op afspraak

Het glas in lood raam herinnert aan de geschiedenis van Gramsbergen. De kleuren geel en blauw voeren de boventoon. De kleur geel symboliseert het golvende graan in het Vechtdal en het slingerende blauw geeft de rivier de Vecht weer.

In het glas in lood raam zijn diverse Gramsberger kenmerken te vinden, evenals een portret van mr. Samuel Willem Alexander Baron van Voerst van Lynden.