De voorbereiding van uw aanvraag van een evenementenvergunning

Bij uw aanvraag vertelt u:

• om wat voor evenement het gaat
  • waar u het evenement wilt houden en
  • hoe u zorgt dat alles goed en veilig verloopt.

Bij het aanvraagformulier stuurt u bijlagen mee. Zoals een plattegrond van het evenemententerrein of een veiligheidsplan.

Voorbereiding

Voordat u de evenementenvergunning aanvraagt, regelt u verschillende zaken. Ook weet u wat u moet doen of nodig hebt.

Controleer de evenementenkalender

Controleer de evenementenkalender. Dan weet u of uw evenement nog in de jaarkalender past en of de plek nog beschikbaar is.

Aan het begin van ieder jaar stellen we de evenementenkalender vast. We vragen aan bekende organisatoren of zij in het volgende jaar weer een evenement willen organiseren. Zo weten we op tijd wat er komt. En de organisatoren kunnen op tijd beginnen met het aanvragen van de vergunning. Een plek op de evenementen-kalender betekent niet dat we ook altijd een vergunning geven.

Casemanager is uw contactpersoon

De casemanager evenementenvergunning is uw contactpersoon. Het is verstandig uw plannen op tijd met de casemanager te bespreken. Hij of zij denkt graag met u mee en legt uit hoe alles gaat.

Overleg vooraf

Bij een nieuw evenement, een aandachtevenement of een risicovol evenement nodigt de de casemanager u misschient uit voor een overleg. Politie, brandweer, ambulance, de Veiligheidsregio of de Omgevingsdienst kunnen bij dit overleg aanwezig zijn. In dit overleg bespreken we de mogelijke risico’s. Ook weet u welke zaken u verder moet regelen. Zoals het opstellen van een veiligheidsplan, mobiliteitsplan of gezondheidsplan.