De aanvraag voor een evenementenvergunning

Is alles geregeld? En u weet welke extra maatregelen nodig zijn? Vraag dan de evenementenvergunning aan.

Aanvraagformulier
U vraagt de vergunning aan met het aanvraagformulier. Op dit formulier staat wat u moet invullen of meesturen. Stuur altijd een tekening van het evenemententerrein mee. Hebt u een verplichte toestemming nodig? Dan vraagt u dit ook aan met dit formulier.

Ontvangst aanvraag door de gemeente
De datum waarop wij uw aanvraag ontvangen, is de officiële aanvraagdatum. Uw aanvraag zetten we in de krant en op onze website. Is uw aanvraag niet compleet? Of hebben we meer informatie nodig? Dan hebt u 2 weken de tijd om dit op te sturen. Vraagt u de vergunning te laat aan? Of stuurt u de extra informatie niet op? Dan kunnen we besluiten uw aanvraag te weigeren. 

Controleren en beoordelen van de aanvraag
We controleren uw aanvraag met de risicoscan. Daarna vragen we advies aan politie, brandweer, geneeskundige hulpdiensten en/of omgevingsdienst. Als het  nodig is, maken we met u een afspraak om de plannen te bespreken.

Besluit
Bij een positief advies geven we de evenementenvergunning. We proberen de vergunning maximaal 2 weken vóór het evenement te geven. Zijn er ook nog andere verplichte toestemmingen nodig? Dan krijgt u deze tegelijk bij de evenementenvergunning. 

Voldoet u niet aan de voorwaarden? Dan weigeren we de evenementenvergunning.

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksdienst. U kunt hiervoor gebruikmaken van het online contactformulier.

Bel mij terug

Hebt u een vraag of opmerking voor de gemeente? Laat uw nummer achter en wij bellen u terug.

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen binnen de gemeente Hardenberg? Meld u dan aan voor één van de nieuwsbrieven.