Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen over het Klantenpanel.

Als uw vraag hier niet tussen staat, kunt u voor meer informatie contact opnemen met de gemeente Hardenberg.

Kan iedereen lid worden van het Klantenpanel?
Nee, alleen als u inwoner of ondernemer bent binnen de gemeente, kunt u lid worden van het Klantenpanel. Ook moet u 16 jaar of ouder zijn om deel te nemen.

Hoe zit het met mijn privacy?
We respecteren uw privacy. Uw gegevens (zoals uw e-mailadres) worden uitsluitend gebruikt om u uit te nodigen voor een onderzoek. Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden en ook niet gebruikt voor verkoopdoeleinden.

De antwoorden die u geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Meer informatie hierover leest u in het privacy statement.

Ik heb me aangemeld. Hoe gaat het nu verder?
Direct nadat u zich heeft aangemeld, ontvangt u ter bevestiging een e-mail met uw persoonlijke toegangscode en wachtwoord. Met deze gegevens heeft u toegang tot uw profielpagina, waar u eventueel uw persoonlijke gegevens kunt aanpassen.

Met behulp van de antwoorden op deze vragen kunnen wij u doelgericht benaderen. Wij willen u namelijk niet lastig vallen met onderzoeken die niet voor u van belang zijn.

Ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?
Hiervoor zijn een aantal mogelijke oorzaken:

  • U heeft uw gegevens tijdens het inschrijven niet volledig ingevuld. Op uw profielpagina kunt u enkele aanvullende gegevens over uzelf invullen, zoals uw leeftijd. Als u deze gegevens volledig invult, heeft u een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Voor de meeste onderzoeken wordt namelijk een selectie gemaakt van panelleden die aan bepaalde kenmerken voldoen.
  • Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld bepaalde regio of leeftijd).
  • Wanneer u nog nooit een uitnodiging voor deelname heeft ontvangen, vragen we u het e-mailadres dat u bij uw inschrijving heeft opgegeven te controleren. Misschien is er tijdens het inschrijven per ongeluk een typefout gemaakt. Of misschien heeft u inmiddels een ander e-mailadres. U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw eigen profielpagina.
  • Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein 'mwm2.nl'. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en zorg ervoor dat dit e-mailadres als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail opgenomen wordt.

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?
Voor deelname aan vragenlijsten van het Klantenpanel heeft geen speciale software nodig. Het enige wat u nodig heeft, is een werkende internetverbinding en een eigen e-mailadres zodat we u per e-mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?
U krijgt per e-mail een uitnodiging voor deelname aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar een inlogpagina waarmee u automatisch wordt toegelaten tot de enquête.

Moet ik een onderzoek meteen invullen?
U kunt de vragenlijst invullen op een tijdstip dat u het beste schikt. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken. Ook kunt u tussentijds afsluiten. De antwoorden die u al heeft ingevuld, worden in dat geval opgeslagen. U kunt later gewoon verder gaan waar u bent gebleven.

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?
De lengte van de vragenlijst verschilt per onderzoek. Wij proberen de vragenlijst altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld genomen, kost het beantwoorden van de vragen zo'n 5 à 10 minuten.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?
Als u deelneemt aan het Klantenpanel, ontvangt u een aantal keer per jaar een uitnodiging om een enquête in te vullen. Hoe vaak we u uitnodigen hangt onder meer af van uw profiel. We nodigen u namelijk alleen uit voor onderzoek dat is afgestemd op uw persoonlijke situatie.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?
Deelname is niet verplicht. Als u een keer geen tijd of geen zin heeft om een enquête in te vullen, kunt u de uitnodiging gewoon negeren. U blijft dan gewoon lid van het Klantenpanel.

Wat voor onderzoeken kan ik verwachten?
De onderzoeken kunnen gaan over diverse onderwerpen, maar hebben altijd betrekking op de gemeente. U kunt onder meer denken aan tevredenheidsonderzoeken, onderzoeken naar reclame-uitingen en onderzoeken naar specifieke acties.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?
De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om de bedrijfsvoering te optimaliseren en de klantgerichtheid te verbeteren. Na afloop van elk onderzoek worden de belangrijkste resultaten op de website van het Klantenpanel gepubliceerd.

De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?
Als de link naar de vragenlijst niet werkt, kunt u de link vanuit de e-mail kopiëren naar de adresbalk van uw webbrowser. Indien u nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Via de uw profielpagina kunt u uw wachtwoord laten toesturen. Als u in het formulier uw e-mailadres invult en op 'Wachtwoord vergeten' klikt, krijgt u binnen enkele minuten het wachtwoord toegestuurd.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?
U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw eigen profielpagina.

Ik wil me uitschrijven uit het Klantenpanel, wat moet ik doen?
U kunt zich online uitschrijven. Na uitschrijving benaderen wij u niet meer voor onderzoeken.