Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen over de BeterWeters.

Als uw vraag hier niet tussen staat, kunt u voor meer informatie contact opnemen met de gemeente Hardenberg.

Kan iedereen BeterWeter worden?
Als u inwoner bent binnen de gemeente, kunt u BeterWeter worden.

Hoe zit het met mijn privacy?
We respecteren uw privacy. Uw gegevens (zoals uw e-mailadres) worden uitsluitend gebruikt om u uit te nodigen voor een onderzoek. Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden en ook niet gebruikt voor verkoopdoeleinden.

De antwoorden die u geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Meer informatie hierover leest u in het privacy statement.

Ik heb me aangemeld. Hoe gaat het nu verder?
Direct nadat u zich heeft aangemeld, ontvangt u ter bevestiging een e-mail met uw persoonlijke toegangscode en wachtwoord. Met deze gegevens heeft u toegang tot uw profielpagina, waar u eventueel uw persoonlijke gegevens kunt aanpassen.

Ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen om een vragenlijst in te vullen. Hoe kan dat?
Hiervoor zijn een aantal mogelijke oorzaken:

  • U heeft uw gegevens tijdens het inschrijven niet volledig ingevuld. Op uw profielpagina kunt u enkele aanvullende gegevens over uzelf invullen, zoals uw leeftijd. Als u deze gegevens volledig invult, heeft u een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Voor de meeste onderzoeken wordt namelijk een selectie gemaakt van panelleden die aan bepaalde kenmerken voldoen.
  • Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld bepaalde regio of leeftijd).
  • Wanneer u nog nooit een uitnodiging voor deelname heeft ontvangen, vragen we u het e-mailadres dat u bij uw inschrijving heeft opgegeven te controleren. Misschien is er tijdens het inschrijven per ongeluk een typefout gemaakt. Of misschien heeft u inmiddels een ander e-mailadres. U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw eigen profielpagina.
  • Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein 'mwm2.nl'. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en zorg ervoor dat dit e-mailadres als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail opgenomen wordt.

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?
Voor deelname aan de vragenlijsten heeft u geen speciale software nodig. Het enige wat u nodig heeft, is een werkende internetverbinding en een eigen e-mailadres zodat we u per e-mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe weet ik dat er een vragenlijst is waaraan ik kan meedoen?
U krijgt per e-mail een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. In deze e-mail staat een link naar een inlogpagina waarmee u automatisch wordt toegelaten tot de enquête.

Moet ik een vragenlijst meteen invullen?
U kunt de vragenlijst invullen op een tijdstip dat u het beste schikt. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken. Ook kunt u tussentijds afsluiten. De antwoorden die u al heeft ingevuld, worden in dat geval opgeslagen. U kunt later gewoon verder gaan waar u bent gebleven.

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?
De lengte van de vragenlijst verschilt per onderzoek. Wij proberen de vragenlijst altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld genomen, kost het beantwoorden van de vragen zo'n 5 à 10 minuten.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?
Als BeterWeter ontvangt u een aantal keer per jaar een uitnodiging om een enquête in te vullen.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?
Deelname is niet verplicht. Als u een keer geen tijd of geen zin heeft om een enquête in te vullen, kunt u de uitnodiging gewoon negeren. U blijft dan gewoon BeterWeter.

Wat voor vragen kan ik verwachten?
De vragen kunnen gaan over diverse onderwerpen, maar hebben altijd betrekking op de gemeente. U kunt onder meer denken aan tevredenheidsonderzoeken, vragen over wat u van een plan van de gemeente vindt en vragen over specifieke onderwerpen zoals parkeren, duurzaamheid of groenonderhoud.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?
De gemeente gebruikt de resultaten bij het verder voorbereiden van projecten of plannen, of voor het verbeteren van de dienstverlening. Na afloop van elk onderzoek worden de belangrijkste resultaten op de website van het Klantenpanel gepubliceerd.

De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?
Als de link naar de vragenlijst niet werkt, kunt u de link vanuit de e-mail kopiëren naar de adresbalk van uw webbrowser. Indien u nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Via de uw profielpagina kunt u uw wachtwoord laten toesturen. Als u in het formulier uw e-mailadres invult en op 'Wachtwoord vergeten' klikt, krijgt u binnen enkele minuten het wachtwoord toegestuurd.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?
U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw eigen profielpagina.

Ik wil me afmelden als BeterWeter, wat moet ik doen?
U kunt zich online uitschrijven. Na uitschrijving benaderen wij u niet meer voor onderzoeken.