Servicenormen

De gemeente Hardenberg wil graag goed contact met haar klanten. Gemeente Hardenberg is er namelijk voor u. Wij willen u daarom zo goed mogelijk van dienst zijn.

De gemeente levert veel producten en diensten. Soms is dit een kort antwoord op een eenvoudige vraag via de telefoon. Soms is dit hulp bij een complexe bouwaanvraag waarvoor u een gesprek heeft met een medewerker aan de balie.

Servicenormen zijn in feite de goede gewoonten die wij er in onze contacten met inwoners en ondernemers op na houden. Of u nu via deze website met de gemeente zaken doet, een bezoek brengt aan één van onze balies, telefonisch contact opneemt of een brief of e-mail stuurt.

Wat mag u als inwoner, ondernemer of bezoeker van de gemeente verwachten? We hebben het voor u op een rijtje gezet.

Contact

  • Uw vraag is ons startpunt. Wij staan u deskundig, vriendelijk en correct te woord.

  • Wij geven u een juist en betrouwbaar antwoord op uw vraag. Wanneer het niet mogelijk is om uw vraag direct te beantwoorden, vertellen wij u op welke termijn u wel antwoord krijgt.

  • Wij informeren u correct en volledig. Blijven zaken onduidelijk, aarzelt u dan niet om dit aan te geven.

  • Wij denken met u mee. Wij helpen u eraan herinneren wanneer uw reisdocument verloopt en mocht uw vergunningaanvraag worden afgewezen, kijken we samen naar een alternatief.

Persoonlijke gegevens

  • Wij beschermen uw privacy en gaan zorgvuldig om met uw gegevens. Persoonlijke gegevens en informatie met een vertrouwelijk karakter gebruiken we alleen voor de doelen waarvoor ze zijn bestemd.

  • Via www.hardenberg.nl geven wij u de gelegenheid om gegevens te bekijken en een voorstel voor wijziging te doen.

Reactietermijn

  • Wanneer wij niet binnen de uiterlijke termijn een beslissing op uw aanvraag geven, bieden wij vanzelfsprekend onze excuses aan en leggen wij uit wat de reden hiervan is.

  • Wij geven u binnen 5 werkdagen een reactie op uw e-mail. Dat is een antwoord op uw vraag of een e-mail waarin wij aangeven wanneer u een antwoord kunt verwachten.

  • Wij geven u binnen 5 werkdagen reactie op uw brief. Als wij uw vraag niet binnen 5 werkdagen kunnen beantwoorden, dan krijgt u een ontvangstbevestiging waarin wij aangeven wanneer u een antwoord kunt verwachten.

Balie

  • Wij staan voor u klaar om u te helpen en zorgen dat u zich welkom voelt.

  • Wilt u meer privacy? Dan voeren wij het gesprek met u in een aparte spreekkamer.

  • Wij doen ons best om u binnen 5 minuten te helpen.

  • Wanneer u zich goed voorbereidt op uw komst, kunnen wij u sneller en beter van dienst zijn.

  • Heeft u een beperking waardoor het lastig is het gemeentehuis te betreden of uw weg te vinden binnen het gemeentehuis, dan helpt een medewerker van de Publieksdienst u graag.

Telefoon

  • Op werkdagen kunt u ons tussen 08.30 uur en 17.00 uur bereiken op 14 0523.

  • Wij nemen gemiddeld binnen 30 seconden de telefoon op.

  • Wij beantwoorden eenvoudige vragen direct. Wanneer we uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, bellen we u uiterlijk de volgende werkdag terug.

  • Voor noodgevallen en meldingen in openbaar gebied, waarvoor direct actie noodzakelijk is, kunt u ons 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereiken op telefoonnummer 14 0523.

Online

  • Wij streven ernaar www.hardenberg.nl zoveel mogelijk aan te passen voor auditief, visueel en motorisch gehandicapten.

  • Wanneer u merkt dat zaken in het openbaar gebied niet in orde zijn, dan kunt u dit digitaal bij ons melden.

  • Wij beantwoorden uw vragen die op werkdagen via Twitter of Facebook binnenkomen, binnen één werkdag.

  • U kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week een afspraak maken, wijzigen en annuleren via www.hardenberg.nl.

Reageren?

Bent u van mening dat wij niet aan onze servicenormen voldoen of hebt u een idee om het contact tussen u en de gemeente beter te laten verlopen? Wij horen het graag van u! Kom langs of schrijf een briefje. Heeft u een computer of een mobiele telefoon? Dan kunt u ook een bericht versturen via het digitale contactformulier.

Postadres: Postbus 500, 7770 BA Hardenberg
Bezoekadres: Stephanuspark 1, Hardenberg
Telefoonnummer: 14 0523 (kengetal niet nodig)

Documenten

TitelTypeGrootteDownload
Kwaliteitshandvest gemeente Hardenberg PDF3,38 MBDownload

Afspraak maken

Een product of dienst aanvragen? De medewerkers van de Publieksdienst helpen u graag. Maak voor uw bezoek eerst online een afspraak.

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksdienst. U kunt hiervoor gebruikmaken van het digitale contactformulier.

Bel mij terug

Heeft u een vraag of opmerking voor de gemeente? Laat uw nummer achter en wij bellen u terug.