Digitale en zaakgerichte werkwijze
De gemeente Hardenberg werkt digitaal en zaakgericht. Dit betekent dat de medewerkers van de gemeente alleen nog werken met digitale dossiers.
Stuurt u een brief, formulier en/of tekeningen, dan worden de papieren versies gescand en daarvan wordt een digitaal dossier aangemaakt. In dat dossier komen alle correspondentie en documenten te staan.
Alle documenten over een zaak, zoals dat wordt genoemd, komen in het digitaal dossier te staan. Dat zijn documenten die wij via de post ontvangen, maar ook e-mails, inclusief bijlagen. De papieren documenten worden vernietigd, nadat ze zijn toegevoegd aan het digitale dossier.
Handboek Vervanging
Heeft u een vraag, dan kan alle informatie makkelijk in het dossier worden teruggevonden. Door alleen nog digitale dossiers aan te maken, kan de gemeente Hardenberg efficiƫnter haar werk doen.
In het Handboek Vervanging (PDF, 1,3 MB) is beschreven welke stappen worden genomen voor deze volledig digitale informatievoorziening. In dit handboek zijn alle aspecten van het vervangingsproces beschreven.